8/03/2020

Egy dolgot szabad csinálni: Bármit!

   Egy mondat nagyon megmaradt bennem abból a videóból, amit Pataki Zitáék forgattak az inszeminációról. (Örök hála érte Nekik, szuper-értékes kisfilm!) Szőnyi doktorúrral beszélgetve Zita feltette a nagy kérdést: mire figyeljenek, mit csináljanak, vagy ne csináljanak a nők az inszem utáni két hét várakozás alatt. A válasz pedig tömören és egyszerűen így hangzott: "Bármit, ami eltereli a figyelmüket arról, hogy terhesek lettek-e vagy sem!" 
  Úgy vélem, hatalmas empátia és tapasztalat van ebben a megszólalásban a doktorúr részéről. Éreztem, hogy tudja, milyen óriási nyomás alá helyezzük ilyenkor magunkat és talán arról is van szakmai véleménye, hogy ez az öngenerált stressz mennyire káros a folyamatra - bár ez konkrétan nem derült ki, lehet, hogy csak én teszem hozzá.
  Amikor az első nála csinált inszemre készültem, még ennek ellenére is megkérdeztem, hogy akkor most mit szabad és mit nem és a szemembe nézve teljes magabiztossággal azt mondta: nem kell kímélnie magát, nyugodtan élje úgy az életét, ahogyan eddig. (Egy dohányos, bulizós, drogozós, munkamániás csajnak nyilván nem ezt mondta volna, de rajtam látszott, hogy fel vagyok készülve és igazából tényleg arra van szükségem, hogy valaki azt mondja: nyugi. 
  S még ennek ellenére is a harmadik inszem után nem bírtam magammal és feltettem a kérdést az egyik lombikos csoportban, hogy szerintük mehetek-e 2 nappal utána jógázni? Hülyeség volt. Természetesen az emberek fele azt mondta, hogy ne menjek. Tudtam, hogy nincs igazuk. Az emberek másik fele tapasztalatokkal alátámasztva írta, hogy direkte jót tud tenni. Elmentem. De a jóga óra két harmadát azzal töltöttem, hogy paráztam azon, hogy most mekkora nyomást fejtek ki a pocimra és úristen, nehogy most akarjon megtapadni és emiatt ne tudjon... Baromság. 2 nap után még nincs megtapadás és egészen biztos, hogy nem egy végtelenül gyengéd és lassú yin jóga óra miatt nem fog. Mégis féltem. Nagyon nehéz ezeket kikapcsolni, ezért is írok most erről. 
   Mindent meg akarunk tenni és nem igazán van mit. Meleg zoknit és derékmelegítőt hordok, mert a meleg segít a jó vérkeringésben és a jó vérkeringés segít megfelelő állapotban tartani a méhnyálkahártyát. Ugyanezzel a céllal indítom a napot mindig fehérfagyöngy teával - egész megszerettem már az ízét. Szedek D, B, E vitamint, cinket, szelént, Q10-et, omega 3-at, calcium flouratumot, L-arginint és ezek mellett mindent, amit a doki felírt (Utrogestan, Duphaston, Aspirin protect és InoFolic). Nem emelek, nem megyek hegynek föl gyalog, és még sorolhatnám, de igazából mindez teljesen placebó (najó, a vitaminok, hormonok nem) és arra való, hogy megnyugtasson.
   Valójában minden azon múlik, hogy a petesejt és a hímivarsejt egészséges-e. Ha igen és ha találkozniuk is sikerült, akkor ők már intézik a dolgot. A tested pedig bölcsen védeni fogja az ő kettősüket minden áron. Pihenj, katona. Nem tudod elrontani. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése